Monday 25 March 2013

Takdir


Kata orang, kalau perempuan cari lelaki, tak ubah seperti perigi cari timba. Kalau perempuan lamar lelaki, jatuh maruah perempuan. Sedang mereka lupa, Saiditina Khadijah dulu melamar Rasulullah sebagai suaminya. Itu perkara sunah. Itu perkara mulia

Seperti aku, aku bukan perigi mencari timba, kerana sememangnya timba it dulu yang dating mendekat, Cuma menjauh kini kerana keadaan. Keadaan mengejar cita-cita, bukan keadaan zahir. Aku lebih kenal dia.

Aku hanya wanita biasa, yang tak sebijak Haizum, tak selincah Azwina, tak selawa Siti, tak sekaya Amirah juga tak sesopan Asnida. Aku hanya aku, dan hakikat itu telah aku lebih dari mengerti. Namun dia tetap memilih aku. Kerana apa?

Dia hanya lelaki biasa, yang tak sebijak Amir, tak selincah Asyraf, tak sehandsome Hakimi, tak sekaya Salahudin. Tapi yang pasti tak seteruk geng mamat. Aku tetap memilih dia. Kerana apa? Jawabnya kerana TAKDIR..

~KENANNGAN MATM 2006.~

No comments:

Post a Comment