Thursday 2 May 2013

Bila Malam Datang Lagi

Assalamualaikum..

argh,,skit sluruh uraf saraf aku. Tapi Alhamdulillah, akhirnya assignment TTS aku siap. bila dh siap, adala sikit masa aku nak search ape2 kat internet, n ada masa utk online kat laman sosial. So berbaloi la tidur lwt, x rehat.. akhirnya assignment aku siap. Yes!!

Tapi bkn pasal tu yang nk jie tuliskan. Kadang-kadang jie bingung,, err,, kadang-kadang ke? bkn ke slalu jie bingung?? warghhh...
Serius jie cba sibukkan dri untuk lupakan kisah semalam. tapi bila ada masa free gini, konfom kisah semalam kan datang menjelma dalam ingatanku, yang memaksa diri ini menulis. Dah lama x menulis, sebab sibuk, ni baru x sibuk..

Tapi kelapangan waktu selalu membawa jie jauh dari dunia sebenar. jie akan ke dunia lama, lantas ke dunia hayalan. dunia lama mengingatkan jie pada masa lalu, pada dia yang jie sayang sedari dulu. dunia hayalan menghanyutkan jie pada masa akan datang, berkhayalkan hidup bersama dengannya. 'Dia' dalam dunia lama jie adalah 'Dia' yang dalam dunia hayalan jie. maknanya orang yang sama jie sayang sedari dulu, kini dan selamanya..

Semua ni biasanya akan datang bila malam menjelma, n bila jie free, mcm sekarang, nak rilek sekejap sebelum sambung buat programming.. kadang-kadang hayalan dengannya buat jie rasa indah, dan kadang-kadang buat jie sedih bila fikir balik..di mana hujung kisah jie dan dia..

Apapun, jie sentiasa harapkan yang terbaik untuk jie n utk dia, semoga Allah permudahkan urusan kami..

"Ya Allah, andai dia yang kau takdirkan untukku, kuatkan hatiku untuk terus mencintainya. tabahkan hatinya untuk terus menungguku. Namun andai tak kau tulis takdir aku bersama dia, kau jauhkanlah hati kami, redhakanlah kami menerimanya, pasrahkan perasaan ini hnya PadaMu, jangan kau musuhkan kami berdua andai terpaksa kami berpisah. Berikan tenang di hati kami. Permudahkanlah urusan aku dan dia,,"


No comments:

Post a Comment