Tuesday 4 September 2012

Bila Aku putuskan..

Assalamualaikum.
.
Membuat keputusan bukanlah mudah, apatah lagi keputusan yang bakal merubah hidup kita di masa hadapan, dan keputusan yang akan menentukan kehidupan kita untuk jangka masa yang lama. Menerima seseorang dalam hidup kita yang yang berlainan jantina dengan kita, yang kita akan berkongsi hidup dengannya sepanjang gidup kita, bukanlah sesuatu yang remeh..

Namun aku putuskan.. Mmemang dasarnya bukan kehendak hati aku, tapi sekadar menutup kelukaan di hati. Namun apakah bisa ku tutup parut di hati, menahan dari darah merah terus mengalir?

Cukuplah aku patah hati dua kali. Pertama bila aku melafazkan cinta, kemudia dipermainkan. Kemudian aku putuskan untuk menyulam sendiri cinta yang hadir buat kali kedua. Tapi akhirnya aku hampa..
Ya Allah, kuatkanlah semangat hambaMu ini menghadapi ujianMu, relakan hatiku untuk melepaskannya yang bukan milikku, Dan ikhlaskanlah aku dengan kebahagiaan mereka..

Patah hati dua kali, memaksa aku putuskan menerima dia, yang tak pernah aku cinta. Status aku cuma untuk buat aku tak rasa kesunyian. Aku mencipta dia, semata-mata untuk melupakan dia..


thanks for garnier light yg touch up my face. hehe

mngukir senyum selepas semuanya selesai...

No comments:

Post a Comment